GiveAway!

Status
Not open for further replies.
Messages
2,193
Reaction score
2,868
Points
910
Location
Netherlands
You want me to pay you money to sit around and do nothing while a computer generates your memes? Sure you have to host the website, but that is worth giving you a dollar at the most. You don't even NEED the website, you could just post them to an existing website like here. Usually I am for content creators getting Patreon, but your not a content creator, you don't make shit, the whole point of shit post bot is that a computer makes the memes. If you give me a good reason of why you absolutely need and should have a patreon, I'll change my mind, but for now fuck you and your e-begging.
 

Deleted member 4983

Guest
TITEL I: HET FEDERALE BELGIË, ZIJN SAMENSTELLING EN ZIJN GRONDGEBIED
TITEL Ibis ALGEMENE BELEIDSDOELSTELLINGEN VAN HET FEDERALE BELGIË, DE GEMEENSCHAPPEN EN DE GEWESTEN
TITEL II DE BELGEN EN HUN RECHTEN
TITEL III DE MACHTENHOOFDSTUK I: DE FEDERALE KAMERSAfdeling I: De Kamer van volksvertegenwoordigersAfdeling II: De SenaatHOOFDSTUK II: DE FEDERALE WETGEVENDE MACHTHOOFDSTUK III: DE KONING EN DE FEDERALE REGERINGAfdeling I: De KoningAfdeling II: De federale RegeringAfdeling III: De bevoegdhedenHOOFDSTUK IV: DE GEMEENSCHAPPEN EN DE GEWESTENAfdeling I: De organenOnderafdeling I: De Gemeenschaps- en GewestparlementenOnderafdeling II: De Gemeenschaps- en GewestregeringenAfdeling II: De bevoegdhedenOnderafdeling I: De gemeenschapsbevoegdhedenOnderafdeling II: De gewestbevoegdhedenOnderafdeling III: Bijzondere bepalingenHOOFDSTUK V: HET GRONDWETTELIJK HOF, DE VOORKOMING EN DE REGELING VAN CONFLICTENAfdeling I: De voorkoming van de bevoegdheidsconflictenAfdeling II: Het Grondwettelijk HofAfdeling III: De voorkoming en de regeling van de belangenconflictenHOOFDSTUK VI: DE RECHTERLIJKE MACHTHOOFDSTUK VII: DE RAAD VAN STATE EN DE ADMINISTRATIEVE RECHTSCOLLEGESHOOFDSTUK VIII: DE PROVINCIALE EN GEMEENTELIJKE INSTELLINGEN
TITEL IV: DE BUITENLANDSE BETREKKINGEN
TITEL V: DE FINANCIËN
TITEL VI: DE GEWAPENDE MACHT
TITEL VII: ALGEMENE BEPALINGEN
TITEL VIII: DE HERZIENING VAN DE GRONDWET
TITEL IX: INWERKINGTREDING EN OVERGANGSBEPALINGEN


(FR=Version française - DE=Deutsche Fassung)​

TITEL I
HET FEDERALE BELGIË, ZIJN SAMENSTELLING EN ZIJN GRONDGEBIED
(FR - DE)

  • Art. 1
    België is een federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de gewesten.
  • Art. 2
    België omvat drie gemeenschappen : de Vlaamse Gemeenschap, de Franse Gemeenschap en de Duitstalige Gemeenschap.
  • Art. 3
    België omvat drie gewesten : het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest en het Brusselse Gewest.
  • Art. 4
    België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.
    Elke gemeente van het Rijk maakt deel uit van een van deze taalgebieden.
    De grenzen van de vier taalgebieden kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan bij een wet, aangenomen met de meerderheid van de stemmen in elke taalgroep van elke Kamer, op voorwaarde dat de meerderheid van de leden van elke taalgroep aanwezig is en voor zover het totaal van de ja-stemmen in beide taalgroepen twee derden van de uitgebrachte stemmen bereikt.
  • Art. 5
    Het Vlaamse Gewest omvat de provincies Antwerpen, Limburg, Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en West-Vlaanderen. Het Waalse Gewest omvat de provincies Henegouwen, Luik, Luxemburg, Namen en Waals-Brabant.
    Een wet kan bepaalde gebieden, waarvan zij de grenzen vaststelt, aan de indeling in provincies onttrekken, ze onder het rechtstreekse gezag plaatsen van de federale uitvoerende macht en ze een eigen statuut toekennen. Deze wet moet worden aangenomen met de meerderheid bepaald in artikel 4, laatste lid.
  • Art. 6
    De onderverdelingen van de provincies kunnen alleen door de wet worden vastgesteld.
  • Art. 7
    De grenzen van de Staat, van de provincies en van de gemeenten kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan krachtens een wet.
TITEL Ibis
ALGEMENE BELEIDSDOELSTELLINGEN VAN HET FEDERALE BELGIË, DE GEMEENSCHAPPEN EN DE GEWESTEN
(FR - DE)

  • Art. 7bis
    Bij de uitoefening van hun respectieve bevoegdheden streven de federale Staat, de gemeenschappen en de gewesten de doelstellingen na van een duurzame ontwikkeling in haar sociale, economische en milieu-gebonden aspecten, rekening houdend met de solidariteit tussen de generaties.
TITEL II
DE BELGEN EN HUN RECHTEN
(FR - DE)

  • Art. 8
    De staat van Belg wordt verkregen, behouden en verloren volgens de regelen bij de burgerlijke wet gesteld.
    De Grondwet en de overige wetten op de politieke rechten bepalen welke de vereisten zijn waaraan men moet voldoen, benevens de staat van Belg, om die rechten te kunnen uitoefenen.
    In afwijking van het tweede lid kan de wet het stemrecht regelen van de burgers van de Europese Unie die niet de Belgische nationaliteit hebben, overeenkomstig de internationale en supranationale verplichtingen van België.
    Het stemrecht bedoeld in het vorige lid kan door de wet worden uitgebreid tot de in België verblijvende niet-Europese Unie onderdanen, onder de voorwaarden en op de wijze door haar bepaald.
    Overgangsbepaling
    De wet bedoeld in het vierde lid kan niet worden aangenomen vóór 1 januari 2001.
  • Art. 9
    Naturalisatie wordt verleend door de federale wetgevende macht.
  • Art. 10
    Er is in de Staat geen onderscheid van standen.
    De Belgen zijn gelijk voor de wet; zij alleen zijn tot de burgerlijke en militaire bedieningen benoembaar, behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen d

  • oor een wet kunnen worden gesteld.
    De gelijkheid van vrouwen en mannen is gewaarborgd.
  • Art. 11
    Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden. Te dien einde waarborgen de wet en het decreet inzonderheid de rechten en vrijheden van de ideologische en filosofische minderheden.
  • Art. 11bis
    De wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel waarborgen voor vrouwen en mannen de gelijke uitoefening van hun rechten en vrijheden, en bevorderen meer bepaald hun gelijke toegang tot de door verkiezing verkregen mandaten en de openbare mandaten.
    De Ministerraad en de Gemeenschaps- en Gewestregeringen tellen personen van verschillend geslacht.
    De wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel organiseren de aanwezigheid van personen van verschillend geslacht binnen de bestendige deputaties van de provincieraden, de colleges van burgemeester en schepenen, de raden voor maatschappelijk welzijn, de vaste bureaus van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en in de uitvoerende organen van elk ander interprovinciaal, bovengemeentelijk, intercommunaal of binnengemeentelijk territoriaal orgaan.
    Het voorgaande lid is niet van toepassing wanneer de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel de rechtstreekse verkiezing organiseren van de bestendig afgevaardigden van de provincieraden, van de schepenen, van de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn, van de leden van het vast bureau van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn of van de leden van de uitvoerende organen van elk ander interprovinciaal, bovengemeentelijk, intercommunaal of binnengemeentelijk territoriaal orgaan.
  • Art. 12
    De vrijheid van de persoon is gewaarborgd.
    Niemand kan worden vervolgd dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft.
    Behalve bij ontdekking op heterdaad kan niemand worden aangehouden dan krachtens een met redenen omkleed bevel van de rechter dat uiterlijk binnen achtenveertig uren te rekenen van de vrijheidsberoving moet worden betekend en enkel tot voorlopige inhechtenisneming kan strekken.
  • Art. 13
    Niemand kan tegen zijn wil worden afgetrokken van de rechter die de wet hem toekent.
  • Art. 14
    Geen straf kan worden ingevoerd of toegepast dan krachtens de wet.
  • Art. 14bis
    De doodstraf is afgeschaft.
  • Art. 15
    De woning is onschendbaar; geen huiszoeking kan plaatshebben dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft.
  • Art. 16
    Niemand kan van zijn eigendom worden ontzet dan ten algemenen nutte, in de gevallen en op de wijze bij de wet bepaald en tegen billijke en voorafgaande schadeloosstelling.
  • Art. 17
    De straf van verbeurdverklaring der goederen kan niet worden ingevoerd.
  • Art. 18
    De burgerlijke dood is afgeschaft; hij kan niet opnieuw worden ingevoerd.
  • Art. 19
    De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.
  • Art. 20
    Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden.
  • Art. 21
    De Staat heeft niet het recht zich te bemoeien met de benoeming of de installatie der bedienaren van enige eredienst of hun te verbieden briefwisseling te houden met hun overheid en de akten van deze overheid openbaar te maken, onverminderd, in laatstgenoemd geval, de gewone aansprakelijkheid inzake drukpers en openbaarmaking.
    Het burgerlijk huwelijk moet altijd aan de huwelijksinzegening voorafgaan, behoudens de uitzonderingen door de wet te stellen, indien daartoe redenen zijn.
  • Art. 22
    Ieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé-leven en zijn gezinsleven, behoudens in de gevallen en onder de voorwaarden door de wet bepaald.
    De wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel waarborgen de bescherming van dat recht.
  • Art. 22bis (tweede wijziging)
    Elk kind heeft recht op eerbiediging van zijn morele, lichamelijke, geestelijke en seksuele integriteit.
    Elk kind heeft het recht zijn mening te uiten in alle aangelegenheden die het aangaan; met die mening wordt rekening gehouden in overeenstemming met zijn leeftijd en zijn onderscheidingsvermogen.
    Elk kind heeft recht op maatregelen en diensten die zijn ontwikkeling bevorderen.
    Het belang van het kind is de eerste overweging bij elke beslissing die het kind aangaat.
    De wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel waarborgen deze rechten van het kind.
  • Art. 23
    Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.
    Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.
    Die rechten omvatten inzonderheid :
    1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
    2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
    3° het recht op een behoorlijke huisvesting;
    4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
    5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing;
    6° het recht op gezinsbijslagen.
  • Art. 24
    § 1. Het onderwijs is vrij; elke preventieve maatregel is verboden; de bestraffing van de misdrijven wordt alleen door de wet of het decreet geregeld.
    De gemeenschap waarborgt de keuzevrijheid van de ouders.
    De gemeenschap richt neutraal onderwijs in. De neutraliteit houdt onder meer in, de eerbied voor de filosofische, ideologische of godsdienstige opvattingen van de ouders en de leerlingen.
    De scholen ingericht door openbare besturen bieden, tot het einde van de leerplicht, de keuze aan tussen onderricht in een der erkende godsdiensten en de niet-confessionele zedenleer.
    § 2. Zo een gemeenschap als inrichtende macht bevoegdheden wil opdragen aan een of meer autonome organen, kan dit slechts bij decreet, aangenomen met een meerderheid van twee derden van de uitgebrachte stemmen.
    § 3. Ieder heeft recht op onderwijs, met eerbiediging van de fundamentele rechten en vrijheden. De toegang tot het onderwijs is kosteloos tot het einde van de leerplicht.
    Alle leerlingen die leerplichtig zijn, hebben ten laste van de gemeenschap recht op een morele of religieuze opvoeding.
    § 4. Alle leerlingen of studenten, ouders, personeelsleden en onderwijsinstellingen zijn gelijk voor de wet of het decreet. De wet en het decreet houden rekening met objectieve verschillen, waaronder de eigen karakteristieken van iedere inrichtende macht, die een aangepaste behandeling verantwoorden.
    § 5. De inrichting, erkenning of subsidiëring van het onderwijs door de gemeenschap wordt geregeld door de wet of het decreet.
  • Art. 25
    De drukpers is vrij; de censuur kan nooit worden ingevoerd; geen borgstelling kan worden geëist van de schrijvers, uitgevers of drukkers.
    Wanneer de schrijver bekend is en zijn woonplaats in België heeft, kan de uitgever, de drukker of de verspreider niet worden vervolgd.
  • Art. 26
    De Belgen hebben het recht vreedzaam en ongewapend te vergaderen, mits zij zich gedragen naar de wetten, die het uitoefenen van dit recht kunnen regelen zonder het echter aan een voorafgaand verlof te onderwerpen.
    Deze bepaling is niet van toepassing op bijeenkomsten in de open lucht, die ten volle aan de politiewetten onderworpen blijven.
  • Art. 27
    De Belgen hebben het recht van vereniging; dit recht kan niet aan enige preventieve maatregel worden onderworpen.
  • Art. 28
    Ieder heeft het recht verzoekschriften, door een of meer personen ondertekend, bij de openbare overheden in te dienen.
    Alleen de gestelde overheden hebben het recht verzoekschriften in gemeenschappelijke naam in te dienen.
  • Art. 29
    Het briefgeheim is onschendbaar.
    De wet bepaalt welke agenten verantwoordelijk zijn voor de schending van het geheim der aan de post toevertrouwde brieven.
  • Art. 30
    Het gebruik van de in België gesproken talen is vrij; het kan niet worden geregeld dan door de wet en alleen voor handelingen van het openbaar gezag en voor gerechtszaken.
  • Art. 31
    Geen voorafgaand verlof is nodig om vervolgingen in te stellen tegen openbare ambtenaren wegens daden van hun bestuur, behoudens wat ten opzichte van de ministers en de leden van de Gemeenschaps- en Gewestregeringen is bepaald.
  • Art. 32
    Ieder heeft het recht elk bestuursdocument te raadplegen en er een afschrift van te krijgen, behoudens in de gevallen en onder de voorwaarden bepaald door de wet, het decreet of de regel bedoeld in artikel 134.
 
Status
Not open for further replies.
Top